מידע בנושא

זריקות גז לחלל הזגוגית

זריקות גז לחלל הזגוגית מתבצעות במצבים בהם יש צורך לסגור קרע ברשתית, דחיקה של פני זגוגית אחורית או דימום ברשתית. בזריקות משתמשים בגז טהור SF6 או C3F8 ובנפח קטן של 0.3-0.6 סמ"ק, הגז המוזרק גדל בנפחו תוך 2-3 ימים ונשאר בעין עד לספיגתו בין 1-3 שבועות.

המצבים העיקריים בהם מתבצעות הזרקות של גז לתוך העין לפי שיקול דעתו של רופא עיניים מומחה רשתית הם:

  • הפרדות רשתית בהיקף העליון עם קרע בודד או מספר קרעים סמוכים . במצב זה מבוצע טרם ההזרקה טיפול בהקפאה ((cryopexy סביב  לקרעים.
  • דימום תת רשתי במרכז הראיה הנגרם ממחלה ניוונית של מרכז הראיה על רקע גיל, כלי דם מדמם (מאקרואנאוריזמה ), לאחר חבלה עינית, לאחר עליה בלחץ תוך בטני (ולסלבה) ועוד.
  • משיכה של פני זגוגית אחורית על פני מרכז הראיה ברשתית, עם או בלי יצירת חור מקולרי הגורמת לירידה בראיה. במקרים שכאלו ניתן לעיתים בעזרת הזרקת הגז להימנע מניתוח.

 

לאחר זריקת הגז יהיה בדרך כלל צורך לשמור על מנח ראש בזוית מסוימת בהתאם להנחיות רופא הרשתית המטפל למשך מספר ימים לצורך הצלחת הטיפול.

הטיפול בזריקת גז לעין הינו טיפול חד פעמי בדרך כלל. בהתאם לתוצאות הטיפול ניתן לשקול בהמשך צורך בטיפול נוסף בזריקות תוך עיניות או ניתוח רשתית.

תהליך ההזרקה התוך עינית

  • הרדמת העין עם טיפות עיניים מאלחשות
  • כיסוי האזור סביב העין עם בד סטרילי מיוחד
  • ניקוי וחיטוי אזור העין עם חומר חיטוי ייעודי לעין- פולידין 4%
  • שמירה על העין פתוחה למניעת מצמוץ בעזרת ספקולום
  • הזרקת הגז עם מחט דקה ועדינה בלובן העין
  • יש להימנע ממגע עם העין ומים ל 24 שעות

ד"ר שולמית שורץ

אני מאמין

"קיימת חשיבות גדולה לפניה מוקדמת לרופא העיניים בכל מקרה של הופעה חדשה של טשטוש ראיה, עיוות קוים או פגמים בשדה הראיה המרכזי או ההקפי. אבחנה וטיפול מוקדם יביאו להפחתה של הנזק לרשתית באחוז גבוה של המקרים ויאפשרו שימור ואף שיפור בחדות הראיה. מאחר ומחלות רשתית אינן גורמות בהכרח לירידה בראיה בשלבים המוקדמים, רצוי להקפיד על מעקב תקופתי מסודר לפי המלצות הרופא בתלות בחומרת המחלה."

חשוב לשמור

על הרשתית שלך

"תחום הרשתית הינו אחד התחומים המורכבים ברפואת העיניים שדורש בדיקה יסודית, רמת דיוק גבוהה באבחנה ויכולת טיפולית וניתוחית ע"י מומחה בתחום. הטיפול במחלות הרשתית עבר שינויים מרחיקי לכת בעשור האחרון תוך שימת דגש על מיומנות והתעדכנות ועל כן קיימת חשיבות מכרעת בבחירת הרופא המטפל והמנתח".

בבעיות רשתית מטפלים אצל ד"ר שולמית שורץ

ד"ר שורץ הינה מומחית ומנתחת רשתית בכירה, בעלת ניסיון רב אשר מבצעת ניתוחי רשתית בטכניקות מתקדמות, הזרקות תוך עיניות, טיפולי לייזר ברשתית וכן ניתוחים נוספים. מוזמנים להתקשר לקבוע תור ולטפל בעיניים החשובות לנו מכל !

ד"ר שולמית שורץ

מומחית רשתית ומנתחת

דר שולמית שורץ מומחית רשתית ומנתחת בכירה

שליחת הודעה למרפאה

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.
© ‫copyright - ד"ר שולמית שורץ מומחית רשתית ומנתחת.  כל מידע, תכנים ועזרים המופיעים באתר זה או בכל קישור או הפניה ממנו הם בבחינת מידע כללי בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית או חוות דעת רפואית. מידע כאמור אינו מיועד ואינו מהווה תחליף לטיפול רפואי, ייעוץ רפואי או אבחון מצב רפואי מסוים. המידע אינו מותאם באופן פרטני לצרכיו של כל משתמש ומשתמש ובכל מקרה של בעיה רפואית או צורך בטיפול רפואי יש לפנות לרופא מטפל. במצב חירום יש לפנות למוקד רפואי רלבנטי או לבית חולים.השימוש באתר הינו בכפוף לתנאי השימוש הכלליים. מידע נוסף: תנאי שימוש באתר הצהרת נגישות. האתר נבנה ע"י: אביבית מלכיאל - בניית אתרים