מידע בנושא

ממברנה אפירטינלית/ קרום על הרשתית

ממברנה אפירטינלית הינה קרום הצומח על פני הרשתית במרכז הראיה וגורם עם הזמן לשינוי מבני והפרעות בראיה. ברוב המקרים הממברנה מתפתחת לאחר תהליך טבעי של התנזלות הג'ל בחלל העין והפרדותו מהרשתית. מסיבה שאינה ידועה נוצר בעקבות הפרדות הזגוגית תהליך דלקתי עם הצטלקות הגורם ליצירת הקרום. הממברנה יכולה להופיע גם בקשר עם מחלות עיניות כמו סכרת, חסימת כלי דם, חבלה, לייזר וניתוחים כולל ניתוח קטרקט.
החולים יתלוננו על ירידה בראיה וועיוות בראיה כדוגמת קוים עקומים וגליים. את המחלה ניתן לאבחן ע"י בדיקת הרשתית לאחר הרחבת אישונים ובדיקת הדמיה הנקראת OCT להדגמת הממברנה והשפעתה על שכבות הרשתית.
במרבית המקרים הממברנה כמעט שאינה מפריעה ודורשת מעקב בלבד. אם התלונות העיניות מקשות מאד על הפעילות היומיומית או המקצועית ניתן לשקול ניתוח של הרשתית המכונה ויטרקטומיה לקילוף הממברנה.

7-11%

שכיחות ממברנה אפירטינלית באוכלוסיה

70-79

הגיל בו שכיחות הממברנות היא גבוהה

20-30%

מהמקרים קיימת מברנה אפירטינלית בשתי העיניים

עד 25%

מהאנשים עם ממברנה אפירטינלית חווים ירידה באיכות הראייה ויצטרכו ניתוח

ד"ר שולמית שורץ

אני מאמין

"קיימת חשיבות גדולה לפניה מוקדמת לרופא העיניים בכל מקרה של הופעה חדשה של טשטוש ראיה, עיוות קוים או פגמים בשדה הראיה המרכזי או ההקפי. אבחנה וטיפול מוקדם יביאו להפחתה של הנזק לרשתית באחוז גבוה של המקרים ויאפשרו שימור ואף שיפור בחדות הראיה. מאחר ומחלות רשתית אינן גורמות בהכרח לירידה בראיה בשלבים המוקדמים, רצוי להקפיד על מעקב תקופתי מסודר לפי המלצות הרופא בתלות בחומרת המחלה."

קצת מידע

על תחום הרשתית

"תחום הרשתית הינו אחד התחומים המורכבים ברפואת העיניים שדורש בדיקה יסודית, רמת דיוק גבוהה באבחנה ויכולת טיפולית וניתוחית ע"י מומחה בתחום. הטיפול במחלות הרשתית עבר שינויים מרחיקי לכת בעשור האחרון תוך שימת דגש על מיומנות והתעדכנות ועל כן קיימת חשיבות מכרעת בבחירת הרופא המטפל והמנתח".

בממברנה אפירטינלית מטפלים אצל ד"ר שולמית שורץ

  • ד"ר שורץ הינה מומחית ומנתחת רשתית בכירה בעלת ניסיון רב
  • מבצעת ניתוחי רשתית בטכניקות מתקדמות
  • מבצעת טיפולי לייזר ברשתית

מוזמנים להתקשר לקבוע תור ולטפל בעיניים החשובות לנו מכל !

שליחת הודעה למרפאה

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.

ד"ר שולמית שורץ

מומחית רשתית ומנתחת

ד"ר שולמית שורץ רופאת עיניים מומחית רשתית ומנתחת

© ‫copyright - ד"ר שולמית שורץ מומחית רשתית ומנתחת.  כל מידע, תכנים ועזרים המופיעים באתר זה או בכל קישור או הפניה ממנו הם בבחינת מידע כללי בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית או חוות דעת רפואית. מידע כאמור אינו מיועד ואינו מהווה תחליף לטיפול רפואי, ייעוץ רפואי או אבחון מצב רפואי מסוים. המידע אינו מותאם באופן פרטני לצרכיו של כל משתמש ומשתמש ובכל מקרה של בעיה רפואית או צורך בטיפול רפואי יש לפנות לרופא מטפל. במצב חירום יש לפנות למוקד רפואי רלבנטי או לבית חולים.השימוש באתר הינו בכפוף לתנאי השימוש הכלליים. מידע נוסף: תנאי שימוש באתר הצהרת נגישות. האתר נבנה ע"י: אביבית מלכיאל - בניית אתרים