מידע בנושא

לייזר לקרע ברשתית

טיפול לייזר לקרע ברשתית מתבצע במטרה לסגור קרעים, ובכך לנסות ולמנוע היפרדות רשתית וצורך בניתוח להצמדתה. התנתקות פני הזגוגית האחורית הינו תהליך פיזיולוגי אשר יכול לגרום לקרעים ברשתית. במידה והקרע לא מטופל, יש סיכון לחדירת נוזל מחלל הזגוגית אל מתחת לרשתית ולהפרדות רשתית עם פגיעה בשדה הראיה וירידה בראיה.

כאשר מאובחן קרע ברשתית יש לטפל בו בלייזר בהקדם, לפי הנחיות הרופא. במקרים מסוימים יהיה צורך להוסיף טיפול בהקפאה (cryopexy, הזרקת גז לעין או ניתוח).

אופן הטיפול באמצעות הלייזר

הטיפול בלייזר ניתן במרפאה דרך עדשה המוצמדת לעין תוך כדי ישיבה אל מול מכשיר הדומה למכשיר בדיקת העין. תוך כדי טיפול קרני האור מכוונות לתוך העין ויוצרות תגובת חום אשר גורמת לכוויה ברשתית בטיפול המכוון סביב לקרע/ים. הטיפול יוצר מעין גדר סביב לקרע במטרה למנוע דרכו כניסת נוזלים מתחת לרשתית.

הטיפול מבוצע בתדירות , בהיקף ובעוצמה המותאמים למחלתו של החולה ולעיתים נדרש יותר מטיפול אחד. יש צורך להקפיד על המשך מעקב מסודר בכדי להעריך את התגובה לטיפול, את חומרת ונרחבות המחלה ברשתית והצורך בטיפולים נוספים.

תופעות הלוואי המידיות האפשריות של הטיפול בלייזר ברשתית הם: כאב, אי נוחות, אודם ונפיחות בצקת או אי סדירות של פני הקרנית וירידה חולפת בראיה (תוך מספר דקות). במרבית המקרים תופעות לוואי אלו חולפות מעצמן או מגיבות לטיפול מקומי בטיפות.

שיעור הסיבוכים לאחר טיפול בלייזר לקרע ברשתית הינו נמוך מאד, במרבית המקרים חולף מעצמו ובמיעוט המקרים דורש ניתוח (אם מתפתחת ממברנה / קרום על פני מרכז הראיה לאחר חודשים- שנים).

חשוב להבין ש…

  • הטיפול בלייזר אינו עוצר או מטפל בהפרדות הזגוגית שגרמה לקרע אלא רק בקרע עצמו. על כן, תלונות על גופים צפים והבזקי אור יתכנו גם לאחר הטיפול.
  • במעקב לאחר הטיפול יתכן דימום זגוגיתי, הופעה של קרעים נוספים או פריצה של נוזל מעבר לצלקות הלייזר שאינם מהווים בהכרח סיבוך של הטיפול בלייזר אלא תוצאה של התקדמות נוספת בתהליך הדינמי של הפרדות פני הזגוגית האחורית מהרשתית.
7-15% מהחולים

עם תסמינים של הפרדות זגוגית יפתחו קרע ברשתית

10-100,000 אנשים

מידי שנה סובלים מהפרדות רשתית הדורשת ניתוח

סיכון מוגבר פי 4-10

של הפרדות רשתית אצל אנשים עם קוצר ראיה

10%

סיכוי לפתח הפרדות רשתית בחולה שכבר פיתח הפרדות רשתית בעין השניה

שאלות ותשובות נפוצות בנושא קרע ברשתית

ד"ר שולמית שורץ

אני מאמין

"קיימת חשיבות גדולה לפניה מוקדמת לרופא העיניים בכל מקרה של הופעה חדשה של טשטוש ראיה, עיוות קוים או פגמים בשדה הראיה המרכזי או ההקפי. אבחנה וטיפול מוקדם יביאו להפחתה של הנזק לרשתית באחוז גבוה של המקרים ויאפשרו שימור ואף שיפור בחדות הראיה. מאחר ומחלות רשתית אינן גורמות בהכרח לירידה בראיה בשלבים המוקדמים, רצוי להקפיד על מעקב תקופתי מסודר לפי המלצות הרופא בתלות בחומרת המחלה."

חשוב לשמור

על הרשתית שלך

"תחום הרשתית הינו אחד התחומים המורכבים ברפואת העיניים שדורש בדיקה יסודית, רמת דיוק גבוהה באבחנה ויכולת טיפולית וניתוחית ע"י מומחה בתחום. הטיפול במחלות הרשתית עבר שינויים מרחיקי לכת בעשור האחרון תוך שימת דגש על מיומנות והתעדכנות ועל כן קיימת חשיבות מכרעת בבחירת הרופא המטפל והמנתח".

בקרע ברשתית מטפלים אצל ד"ר שולמית שורץ

  • ד"ר שורץ הינה מומחית ומנתחת רשתית בכירה בעלת ניסיון רב
  • מבצעת ניתוחי רשתית בטכניקות מתקדמות
  •  מבצעת טיפולי לייזר ברשתית

מוזמנים להתקשר לקבוע תור ולטפל בעיניים החשובות לנו מכל !

ד"ר שולמית שורץ

מומחית רשתית ומנתחת

דר שולמית שורץ מומחית רשתית ומנתחת בכירה

שליחת הודעה למרפאה

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.
© ‫copyright - ד"ר שולמית שורץ מומחית רשתית ומנתחת.  כל מידע, תכנים ועזרים המופיעים באתר זה או בכל קישור או הפניה ממנו הם בבחינת מידע כללי בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית או חוות דעת רפואית. מידע כאמור אינו מיועד ואינו מהווה תחליף לטיפול רפואי, ייעוץ רפואי או אבחון מצב רפואי מסוים. המידע אינו מותאם באופן פרטני לצרכיו של כל משתמש ומשתמש ובכל מקרה של בעיה רפואית או צורך בטיפול רפואי יש לפנות לרופא מטפל. במצב חירום יש לפנות למוקד רפואי רלבנטי או לבית חולים.השימוש באתר הינו בכפוף לתנאי השימוש הכלליים. מידע נוסף: תנאי שימוש באתר הצהרת נגישות. האתר נבנה ע"י: אביבית מלכיאל - בניית אתרים